zaterdag, september 18, 2004

Sines & diverteren

Boa Tarde!!



Na mijn 40 uurs check heb ik in 2 dagen tijd alweer ruim 6 uur gevlogen. Op donderdag solo naar Sines geweest, een industriestadje aan de portugese kust.



Heen en weer zo'n anderhalf uur vliegen. Zo'n 20 minuten langs de kust
gevlogen. Zeer mooi! De oceaan is echt mooi, erg blauw.




Die ochtend had ik al mijn 1e diversion training gehad met instructeur. Eigenlijk is dat een navigatievlucht waarbij de instructeur in de lucht je pas verteld waar je naar toe moet, dus je moet ter plekke op de kaart dat plaatsje vinden
en de juiste koers berekenen. Dat terwijl je al druk bezig bent om te vliegen. Erg druk, maar wel heel leuk om te doen.




Op vrijdag heb ik dit ook nog een keer geoefend met instructeur en 's-middags solo. Je krijgt dan een envelop mee die je pas in de lucht mag openmaken waar een route instaat die je dan nog moet gaan berekenen.



Dit ging erg goed, mijn koersen klopten allemaal en mijn tijden ook. Ik kwam precies op tijd op de navigatiepunten aan en was precies op tijd terug in Evora.



Komende week waarschijnlijk ook erg veel vliegen en dan ook nog mijn examen IF R/T (praten met ATC). Drukke week dus weer.





Iedereen prettig weekend en tot snel

Groetjes
Jeroen

Geen opmerkingen: