woensdag, september 15, 2004

40 uurs check

Ola!

Vanmorgen heb ik mijn 40 uurscheck gehad. Dit "examen" houdt in dat je al je vaardigheden tot nu toe laat zien en daarop beoordeeld wordt. Mijn examen werd afgenomen door de Chief Flight Instructor. De "baas" van de instructeurs. Na een korte briefing en wat theorievragen was het tijd om richting het toestel te gaan. Na de walk-around en de crewbriefing taxieden we richting de startbaan. Na de start richting de trainingarea gevlogen om met de oefeningen te beginnnen.
Eerst een klimmende bocht, vervolgens een approach to stall en wat steep turns. Tijdens mijn 2e steep turn trok de instructeur mijn gas dicht en moest ik de procedure uitvoeren voor een forced landing. Een mooi stukkie weiland uitgezocht, en daar naartoe glijden. Vlak boven de grond vond de instructeur het genoeg en mocht ik weer gaan klimmen. Terug richting het vliegveld om daar nog wat landingen te oefenen. Op weg terug met het vliegveld in zicht vond de instructeur het alweer tijd om mijn gas dicht te trekken en moest ik dus een glide in landing maken op het vliegveld. Dit ging goed en vervolgens nog 2 ciruitjes gedraaid. En tijdens 1 van die circuitjes kreeg ik weer een gesimuleerde engine failure en wederom een glide in landing.
Na vervolgens nog één short field landing was het genoeg en kon ik terug taxiën naar de parkeerplaatsen alwaar ik te horen kreeg dat ik geslaagd was.
En als bewijs daarvan heb ik vanaf vandaag mijn wing!!! Een mooie glimmende wing.




Groetjes
Jeroen



Geen opmerkingen: