maandag, februari 21, 2005

Cascais en Lissabon

Hoi,

Afgelopen maandag een vlucht gehad richting Beja alwaar we een ILS approach op de autopilot wilden doen. Helaas was het te druk op Beja waardoor we geen approaches konden maken. Toen maar wat holdings geoefend, met en zonder autopilot, en vervolgens terug richting Evora om daar een NDB approach te doen. Toch weer een uurtje gevlogen
Op dinsdagmiddag kwam het rooster en daar stond ik op voor een vlucht naar Cascais en Lissabon. Behalve dat ook voor het nachtvliegen!! (zie ander blogje).
Op donderdag morgen dus vroeg op school om alles voor te bereiden. De halve ochtend bezig geweest om mijn vlucht naar Cascais en Lissabon voor te bereiden. 's-Middags de lucht in. Het eerste gedeelte was Single Pilot. Hard werken dus. Eenmaal bij Lisboa Control vroeg ik of het mogelijk was om een ILS approach te maken op Lisboa. Normaal gesproken bijna nooit mogelijk....maar woensdag was mijn lucky day! Het was mogelijk. Weliswaar stukje omgeleid om wat andere vliegtuigen ruimte te geven. Na een High speed ILS approach werden we richting Cascais gevectored (luchtverkeersleiding geeft je dan de koersen door). Aldaar een VOR/DME approach gedaan met touch&go. Vervolgens terug richting evora. Lekker de autopilot er op en met mijn instructeur beetje zitten babbelen over het nachtvliegen wat ons een paar uur later te wachten stond. Op Evora nog de NDB approach gedaan.

Groetjes Jeroen

Geen opmerkingen: