zaterdag, juli 24, 2004

Mijn eerste vluchten

Hoi allemaal,

Deze week was het dan eindelijk zover.
Ik heb eindelijk gevlogen. Uiteindelijk zelfs zo'n 5,5 uur.
Maandagmorgen voor de 1e vlucht eerst een technische briefing gehad van mijn instructeur.


Vervolgens alle papieren in orde gemaakt. Rond kwart over zeven was het dan zover. Tijd om naar het toestel te gaan. Eerst een grondige inspectie aan de buitenkant alvorens te beginnen met het starten van de checklists. De checklists worden gebruikt om het vliegtuig helemaal voor te bereiden voor vertrek. Na zo'n 10 minuutjes konden we de motor starten. Lekker geluid!!

Mijn instructeur bediende de radio en vroeg toestemming om richting de startbaan te taxiën. Vlak voor de startbaan nog wat laatste checks gedaan en toen was het eindelijk zover.


Mijn eerste take-off. Ik mocht deze meteen helemaal zelf doen. Volgas over de startbaan, bij een snelheid van zo'n 120 kilometer per uur kwamen we los van de grond. Vervolgens klimmen naar 2000 voet met een snelheid van zo'n 150 kilometer per uur. Intussen al weer de eerste after take-off checks gedaan. Op 2000 voet geaccelereerd naar 200 kilometer per uur om richting onze trainingslocatie te vliegen. Daar aangekomen allerlei oefeningen gedaan om de besturing van het vliegtuig uit te proberen. Bochtjes maken, stijgen, dalen, etc... Teruggevlogen naar Evora om daar een landing te maken. Samen met de instructeur een landing gemaakt. Echt heel gaaf om te doen. Tijdens de vlucht natuurlijk ook wel genoten van het uitzicht. Portugal ziet er mooi uit van boven. Veel groen, weining bebouwing.
De andere dagen ook elke dag een vlucht gemaakt en allerlei oefeningen gedaan. Op donderdag zelfs twee vluchten. Het gaat allemaal goed. Heb goede beoordelingen. Het is wel erg vermoeiend allemaal. Elke dag vroeg op. Je vlucht voorbereiden. Nieuwe procedures uit je hoofd leren, andere procedures herhalen. Tijdens het vliegen doe ik nu ook al de radiocommunicatie. Je bent dus met allerlei zaken tegelijk bezig. Dat is effe pittig maar ook zeer uitdagend.
Als ik 's-middags "thuis" kom doe ik dan ook niet veel meer. Ik bereid mijn vlucht voor, ga meestal effe slapen, daarna bij het zwembad zitten en eventueel de sauna in of tennissen. Rond tienen lig ik meestal al in bed.
Gisteren hebben we met de hele klas een 24-uurtje gedaan. Om 4:45 waren we op om naar school te gaan, en na school eerst bij het zwembad gezeten, gegeten, wat biertjes gedronken en toen wezen stappen in Evora. Met de taxi naar het centrum. Eerst tot 2 uur vannacht in een buitencafé geweest. Was erg gezellig!! Vervolgens verdergegaan in de discotheek tot ongeveer 5 uur. Was nog veel gezelliger! Met de taxi terug naar het hotel en lekker gaan slapen.
Vandaag lekker uitgeslapen en ga weinig doen. Het is hier te heet om echt iets te doen. Het is erg heiig, de warmte blijft dus hangen en het is nu dik over de 40 graden....pffff. Wat een leven he ;)
Zo dat was het weer.



Iedereen alvast prettige vakantie en tot mails

Groetjes
Jeroen








Geen opmerkingen: