zaterdag, juli 17, 2004

Eindelijk in portugal

Hey allemaal,

Eindelijk is het dan zover. Ik zit nu te typen in Portugal.
Afgelopen maandag vertrokken. Eerst in Beek nog wat spullen op school opgehaald en vervolgens met mijn klasgenoten per taxi naar de luchthaven in Brussel vertrokken. Aldaar meteen ingechecked en toen nog zo'n 3,5 uur moeten wachten alvorens wij met TAP (Air Portugal) vertrokken richting Lissabon. Tijdens de vlucht nog even in de cockpit gezeten en gebabbeld met de piloot en co-piloot. Na zo'n 2,5 uur landden we dan eindelijk in Lissabon.

Koffers opgepikt en vervolgens nog 2 uur met de bus richting Evora. Om 9 uur 's-avonds arriveerden we dan eindelijk in ons hotel. Samen met Fabian (klasgenoot) heb ik een kamer. Het hotel is erg mooi, groot buitenzwembad, tennisbaan, airconditioning op de kamer enzo. In het hotel nog snel ff wat gegeten en een biertje gedronken. Dinsdag mochten we nog een keer uitslapen. Om 8:00 werden we met de bus opgehaald om richting het vliegveld te gaan. Daar een korte rondleiding gehad en ff wat dingen geregeld. Vervolgens met de taxi terug naar het hotel (om 11:00 al!!) Daar lekker een duik in het zwembad genomen, beetje in de zon gelegen (en verbrand). 's-avonds met de klas Evora ingeweest en daar uiteten geweest. Lekker hele avond buiten gezeten. Het weer is hier heerlijk. Overdag temperaturen tot zo'n 40 graden, maar het is goed uit te houden. 's-avonds is het heerlijk.


Vanaf woensdag moesten we net als de andere studenten vroeg op. Om 4:45 ging de wekker, om 5:30 zitten we in de bus. Dit in verband met het tropenrooster. Het wordt 's-middags te warm om te vliegen. We zijn dus wel al om 14:00 's-middags klaar. Mijn woensdag viel echter een beetje in het water. Het eten van de avond ervoor is me niet goed gevallen en de hele woensdag heb ik me echt ziek gevoeld. Wel naar school geweest, maar aldaar lekker lopen spugen en dus maar weer naar het hotel teruggegaan en in bed gedoken. Inmiddels is mijn maag weer redelijk rustig.
Donderdag en vandaag nog de hele dag briefings gehad over wat ons te wachten staat, wat de regels zijn en dergelijke. Komende maandag om 8 uur ga ik mijn eerste vlucht maken (met instructeur!). Mijn instructeur is een spanjaard die nog sneller praat dan speedy gonzalez ;) Lijkt me wel een goede vent.


Verder nix spannends te melden op het moment.
Oh ja, toch wel. Heb een nieuw (portugees) telefoonnummer.
Dus als je me witl bellen/smsén gebruik dan +351 91 90 24 384
Voor wat foto's moet je maar ff op mijn website kijken.
Prettig weekend allemaal !!

Groetjes Jeroen




Geen opmerkingen: