woensdag, juli 21, 2004

Eindelijk Airborne

Eindelijk is het dan zover gekomen. Afgelopen maandagochtend heb ik dan eindelijk mijn eerste vlucht gemaakt. Na eerst alle checks te hebben gedaan, inspectie van het toestel was het dan tijd om de motor te starten en weg te taxien. Vervolgens zelf (met hulp van mijn instructeur) de take-off gemaakt. Echt ontzettend gaaf!!! Vervolgens zo'n 45 minuten gevlogen en een beetje geprobeerd hoe het vliegtuig precies reageert. Echt leuk om te doen. Het uitzicht is ook erg mooi. Je kan erg ver kijken, maar het is wel lastig om punten goed te herkennen. Aan het eind van de vlucht samen met de instructeur de landing gemaakt!
Gisteren mijn 2e vlucht gemaakt en daarin voornamelijk klimmen/dalen en versnellen/vertragen geoefend. Wederom zelf take-off en landing gedaan (met lichte hulp). Ging al stukken makkelijker.
Vanmorgen ging mijn vlucht helaas niet door i.v.m. laag hangende bewolking. Vanmiddag krijg ik een nieuwe kans.
Verder is hier weining gebeurt, het weer is nog steeds erg goed, zo'n 35 graden, de voorspellingen zijn dat het vrijdag zelfs 42 graden wordt.... zal dus ff zweten worden. Mijn leven buiten school bestaat voornamelijk uit slapen/zwemmen/in de zon liggen en studeren. Heb al een aardig kleurtje opgedaan.
Zal proberen om komende weekend weer nieuwe foto's en zelfs een filmpje op mijn site te zetten.
 
Groetjes Jeroen

Geen opmerkingen: