donderdag, oktober 07, 2004

70 uurs check

Yes!!
Vandaag wederom mijn 70 uurs check gehad en vandaag ging het wel goed. Geslaagd dus.
Na in de ochtend nog een uurtje te hebben geoefend was het aan het eind van de middag zover. Het was weer eens erg warm, 37 graden. Mijn vlucht was eerst navigeren naar 2 plaatsjes en vervolgens uitwijken naar andere plaatsjes. Dus in de lucht weer alles opnieuw berekenen en het klopte perfect. Ik moest een heel klein vliegveldje vinden, ging perfect. Daar 2 keer engine failure procedure gedaan en vervolgens verder gevlogen. Even later kwamen we over de boerderij van mijn instructeur heen en nam hij de controls over om mij zijn huis te laten zien. Laagvliegend over zijn boerderij de koeien een beetje schrik aanjagen.
Vervolgens terug naar Evora om daar nog wat circuitjes te doen. Ondanks de warmte en turbulentie ging het erg goed. Ik maakte echt de meest zachte landing ooit. Op het juiste moment dus.
Eenmaal in de briefingroom kreeg ik te horen dat ik geslaagd was en ontving in nieuwe epauletten met strepen. Heb dus nu ook mijn strepen!
Morgen lekker terug naar Nederland voor een weekje vakantie. Heb d’r nu al zin in. Eerst ff een biertje pakken en mijn koffer inpakken!

Gegroet
Jeroen

Geen opmerkingen: