zondag, augustus 08, 2004

Solo

Hey allemaal,

Na 9 maanden is het nu dan eindelijk zover. Ik ben SOLO!!!!!!!
Donderdag 5 augustus was het onverwacht zover. Na mijn ochtendvlucht vertelde mijn instructeur mij dat ik die middag nog solo zou gaan. Dat terwijl ik helemaal niet meer ingeroosterd stond. Ff stressen dus!

Even snel wat gegeten en gedronken en toen richting toestel gegaan. Inmiddels stonden al mijn klasgenoten al met foto- en videocamera's in de aanslag.



Ik was de eerste van de klas om solo te gaan.
Eerst nog een half uurtje vliegen met mijn instructeur om een laatste check te doen.
Na de 4e landing was het zover. Mijn instructeur gaf mij de opdracht om richting het apron te taxiën alwaar hij uitstapte. Ik ga solo!!!!

Alle checks nog een keer doen, taxiklaring aanvragen en daar ging ik. Rustig taxiënd richting de startbaan.

Vol het gas er op en daar ging ik de lucht in. Nu was er geen weg meer terug.

In een half uurtje 2 touche en go's gemaakt en vervolgens een full stop landing. Een onbeschrijfelijk gevoel om alleen te vliegen. Zo ontzettend gaaf!!!! Heel apart!!
Nadat ik weer veilig op de grond stond na een paar mooie landingen was het tijd voor wat tradities.

Na het uitstappen en het ontvangen van de felicitaties van mijn klasgenoten kwam mijn instructeur aanlopen met een grote heggeschaar. Na zijn felicitaties is het de traditie dat je stropdas wordt afgeknipt...

En wat doe je nadat je geknipt bent?? Douchen inderdaad....









En dus werd ik door mijn klasgenoten met de brandslang bewerkt. Doorweekt was ik!! Maar heerlijk zo'n koude douche als je net uit een warme cockpit stapt.

Ik had helaas geen reservekleren bij me omdat ik nog niet verwacht had om solo te gaan. Gelukkig kon ik wat kleren lenen van Fabian die ze al wel voor de zekerheid had meegenomen.
Eenmaal terug in het hotel was het tijd voor nog wat tradities. De eerste van de klas die solo gaat wordt kaal geschoren.... tja.... Leuk hoor, wel erg kort.

Vervolgens nog richting zwembad om een paar keer in het zwembad gegooid te worden.
Wat een dag!!
Zo ontzettend gaaf om mee te maken en een dat om nooit te vergeten.

Groeten Jeroen

PS: Hier nog een foto van mijn meteobriefing



Geen opmerkingen: