zondag, augustus 21, 2005

Vliegen in Nederland

Hallo allemaal,

Na al die maanden niet gevlogen te hebben werd het wel weer eens tijd. Mijn brevet was binnen, mijn lidmaatschap bij de Eindhovense vliegclub goedgekeurd en een instructeur beschikbaar.
Een goede reden om weer eens in stappen om uitgechecked te worden op de Piper Tomahawk.
Dit 2 persoonstoestelletje valt natuurlijk op door zijn mooie T-Tail!



Na een uitgebreide briefing over de club, het toestel en het uitchecken gingen de instructeur en ik aanboord. De checklisten weer doorgewerkt, ATIS uitgeluisterd, motor gestart en richting de baan getaxied. Na de takeoff koers gezet richting 's-Hertogenbosch. Hier even stalls en steep turns geoefend, en gelukkig...ik ben het nog niet verleerd :-) Vervolgens beetje rondgekeken, forced landing gedaan en toen terug naar het veld. Hier 4 circuitjes gemaakt. Landingen gingen vrij aardig. Blijf even wennen, de baan is erg breed in Eindhoven, dus hoogte moeilijk in te schatten. Laatste circuitje besloten met een glide-in om een mooie vliegdag weer af te sluiten.
De instructeur vond het allemaal goed en voortaan mag ik alleen de lucht in :-)



Groetjes
Jeroen

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Jeroen,

Ik heet toevallig ook Jeroen, en ik had een vraag: kun je met VMBO Theoretisch de opleiding piloot volgen? Niet voor de KLu ofzo, maar gewoon voor je brevet en om zelf gewoon lekker te vliegen in een Piper of Cessna bijvoorbeeld. Lijkt me echt heerlijk!

Groetjes,
Jeroen van Broekhoven
Zuid-Holland