donderdag, november 04, 2004

TB-20

Halllllllllllllo!!!

Eindelijk is het zover. Ik heb weer eens gevlogen!
Na bijna een maand niet gevlogen te hebben kon ik dinsdagmiddag onverwacht weer eens vliegen. Het was de hele dag al slecht weer, we hadden al toestemming om naar huis te gaan toen ik werd geroepen of ik wilde vliegen. Tuurlijk!!! Snel mijn vluchtplan gemaakt en gebriefed door mijn instructeur. Mijn 1e vlucht op een Socata TB-20. En meteen met een passagier. Fabian nam achterin plaats en heeft wat foto's gemaakt. De TB-20 is wat krachtiger dan de
TB-200 die we eerst vlogen. Een intrekbaar landingsgestel is ook nieuw.
Na alle checks gedaan te hebben stegen we op en vlogen richting de trainingarea. Het viel me meteen op dat dit vliegtuig makkelijker te besturen is alhoewel het wel heftiger reageert op flaps en landingsgestel. Na het oefenen van turns/steep turns en het effect van flaps en landing gear vlogen we terug richting evora. Inmiddels in de lichte regen maakte ik mijn eerste landing. Pffff....da's even wennen. Dit toestel reageert best anders.
Vandaag weer 45 minuten gevlogen en alleen maar landigen geoefend. Gaat al wel beter maar het blijft nog wel wennen. Maar de 1e indrukken over de TB-20 zijn heel goed. Heerlijk vliegtuig!.

Groetjes
Jeroen

Geen opmerkingen: